Föreläsning och handledning

Detta säger våra klienter

"Vi har anlitat Skillswithin både för föreläsningar för personalen, men även för specialpedagogisk handledning av individuella arbetslag. Här har vi kunnat nyttja deras kompetenser både för att få stöd i pedagogiska arbetssätt men även för att jobba med samsyn och gruppdynamiken i arbetslagen.


Det som genomsyrar all kontakt med Skillswithin är deras bemötande och professionalism. De är kunniga, pålästa och alltid måna om att ge bästa möjliga tjänst oavsett vad vi anlitat dem för. De skräddarsyr sina tjänster efter våra behov och tillsammans har vi arbetat fram ett långvarigt samarbete där ett förebyggande arbete är i fokus! Kan varmt rekommendera dem!"


Eva Kellheim, bitr rektor Asklunda montessori Vellinge

" Vi uppskattade föreläsningarna från SkillsWithin. De var både inspirerande och konkreta och med många exempel som vi kunde relatera till vår vardag i förskolan. 

Vi fick även nya insikter och verktyg som hjälper oss att utveckla vår pedagogik och skapa ännu bättre förutsättningar för alla barn att lyckas. 

Vi anser att det var värdefullt att tillsammans reflektera, utbyta tankar och hitta gemensamma strategier för att stärka både trygghet och lärande i vår verksamhet.


På Solblommans förskola har vi under året haft handledning med SkillsWithin, något vi har uppskattat. Handledningen har gett oss tid och utrymme att tillsammans reflektera över vårt arbetssätt, få nya perspektiv och hitta gemensamma strategier som stärker både barnens och pedagogernas utveckling. 

Genom konkreta exempel, tydlig vägledning och professionellt stöd har vi fått verktyg som hjälper oss att skapa ännu mer tydliga, trygga och tillgängliga lärmiljöer för alla barn.

Vi upplever att handledningen har bidragit till ökad samsyn, trygghet och arbetsglädje i personalgruppen och ett gemensamt fokus på att alla barn ska få möjlighet att lyckas utifrån sina förutsättningar."


Solblommans förskola, Vellinge, rektor Louise Holmberg, bitr rektor Annika Levau

"Jag tillsammans med alla mina medarbetare på såväl förskolan som grundskolan hade förmånen att lyssna på Skillswithin´s föreläsningen om olika diagnoser och dess utmaningar, vilket var en av de mest inspirerande vi haft. De lyckades direkt fånga oss med sin genuina passion och tydliga exempel från verkligheten som vi alla kunde relatera till i vårt dagliga arbete. Och de hade olika bakgrund och professioner vilket gjorde att perspektiven blev från olika synvinklar. Detta varvades med lite film, diskussioner mm, vilket gjorde att det höll intresset uppe.


Det som gjorde att föreläsningen höjde sig lite utöver andras, var igenkännandet i våra egna diskussioner kring barn och elever med olika svårigheter som vi dagligen stöter på i våra verksamheter kopplat till NPF diagnoser, vilket vi alla behöver ha en samsyn kring.

Personalen på båda verksamheterna tyckte att det var en fantastisk föreläsning.

Denna föreläsning rekommenderas varmt till alla förskolor och grundskolor som vill stärka sin pedagogiska struktur med våra barn och elever."


Maria Wiktorsson

Rektor Håslövs skola F-6

Rektor Östra Grevie förskola 1-5 år

Recensioner

Detta säger våra klienter

"Fått fantastisk hjälp med något jag trodde var omöjligt. Så tacksam och rekommenderar Skillswithin till alla jag känner."

"Jättetrevliga, snabb återkoppling vid frågor. Bra underlag efter utredning tydlig och bra genomgång med skola och föräldrar rekommenderar starkt. Alla är supertrevliga."

"Upplägget var bra och det var inte för långa pass varje gång. Jämfört med en del andra privata aktörer som genomför hela utredningen på en dag. Vi fick tydlig info inför utredningen med de olika datumen och tiderna för träffarna. En bonus är den trivsamma stämningen i lokalerna som gav dottern ett lugn."

"Mycket professionellt men samtidigt väldigt varmt bemötande.
Alla tog väl hand om både vår dotter och oss. Det kändes tryggt."

"Från första kontakt med er var bemötandet helt fantastiskt, jag kan inte med ord beskriva vilken "lättnad" det var att få det bemötandet och vilken trygghet det ingav. Det var otroligt värdefullt för oss."

"Vi upplevde återkopplingen mycket bra. Den var gjord på ett sätt så att vår dotter förstod hela återkopplingen och hon blev lyft i sina positiva sidor också. Sen hade vi en återkoppling med skolan som också var bra och där fanns även tid för frågor eller diskussion."

"Vi tyckte att vi fick ett väldigt bra bemötande, det kändes varmt på något sätt och att man vågade fråga om man inte förstod. Fick även bra bemötande och kände att jag blev lugnad vid de tillfällen jag ringde frågade saker som oroade mig. Vi har bara positiva saker att säga."